martes, 2 de abril de 2013

ENDEVINA 1

Com que aquestes vacances heu de pensar una endevinalla per al tauló del rebedor del cole vos deixe ací unes quantes per animar-vos a discurrir

                                                      


Porto un vel sobre d'un altre


de seda de la més fina;


qui em vol descobrir ho paga


plorant a llàgrima viva.

II


De la terra sóc vingut


vaig vestit verd o vermell


de la gent sóc ben volgut


i se'm mengen fins la pell


III

Tinc cavalls però no se'm veuen


corro molt i corro poc


però si no em donem beguda


no arribo pas enlloc. 




IV

Dues germanetes


són molt  igualetes


i quan son velletes


obren les boquetes. 




V

Tinc cor i no sóc persona


porto bata i no sóc dona


i l'home, per ser elegant


em porta sempre al davant. 




VI

El sol és qui em dóna vida


i ell qui em sol acabar


i encara que d'aigua eixida


a l'aire torno a parar.







Podeu posar les solucions als comentaris




No hay comentarios:

Publicar un comentario